Karta modułu (cel, rezultaty, kryteria sukcesu, warianty 25’/45’/90’, „Przed lekcją”, „Ewaluacja szybka”, „Dowody realizacji”).
Scenariusze lekcji w trzech długościach, rozpisane „krok po kroku”.
Prezentacja (PPTX) z „minutnikiem” i slajdami merytorycznymi.
Karty pracy dla ucznia (do wydruku):
Craft Your Mind: „Mój sposób na stres” (A4).
Craft Your Path: Canva kariery
Craft Your Success: szablon mapy myśli
One-pagery: wyjaśnienie koncepcji teoretycznych
Case’y i materiały pomocnicze do wszystkich narzędzi wymienionych w scenariuszach lekcji.
Jednostronicowa pomoc dla nauczyciela przed lekcją (wsparcie merytoryczne).
Źródła i inspiracje
Lepsze rozumienie siebie (wartości, mocne strony, sygnały stresu).
Sensowniejsze decyzje
Większa sprawczość (plan 72h, Plan B, proste narzędzia regulacji).
Udokumentowany ślad rozwoju (karty pracy w teczce ucznia).
Cel: wzmocnić samoświadomość i odporność psychiczną, ucząc prostych, codziennych sposobów regulacji stresu — zwłaszcza w okresie przygotowań do matury.
Uczeń: rozpoznaje własne sygnały stresu i typowe „wyzwalacze”; mapuje zasoby i wsparcia; uczy się 3–4 krótkich technik ; układa osobisty plan dbania o energię; wybiera prosty wskaźnik monitorowania i zapisuje ślad pracy do powrotu po zajęciach.
Cel: przełożyć samoświadomość na sensownie dopasowane kierunki i role oraz nauczyć uczniów, skąd brać wiarygodne informacje do decyzji.
Uczeń: nazywa wartości i mocne strony z krótkimi przykładami; formułuje 2–3 dopasowane opcje (kierunki/role) i uzasadnia je; korzysta z kodów Hollanda (RIASEC) i skrótu wartości Schwartza jako filtrów; dopisuje wymagania/realia dla wybranych opcji; planuje źródła informacji z pytaniami, formułuje wnioski „na dziś”. Zostawia ślad pracy w postaci "Canvy Kariery" i ustala jej cykliczne sprawdzenie.
Cel: nauczyć prostego planowania i startu, żeby „chcieć” zamieniało się w „robić”.
Uczeń: tworzy mini-mapę celu, formułuje pierwszy krok na 72 godziny, przewiduje przeszkodę i zapisuje Plan B na wypadek trudności, zostawia ślad pracy i ustala cykliczne sprawdzenie postępów.
Doradcy zawodowi, wychowawcy i pedagodzy pracujący z młodzieżą 17–18 lat.
Szkoły, które chcą wprowadzić spójny i praktyczny cykl: od poznania siebie, przez rozeznanie kierunków, po plan i nawyk działania.
Trzy moduły, jedna spójna droga: poznaj siebie (MIND) → wybierz kierunek (PATH) → działaj mądrze (SUCCESS).
Program warsztatowy dla szkół średnich, który łączy wybór ścieżki, samoświadomość i skuteczne działanie. Zaprojektowany dla doradców zawodowych i wychowawców – tak, aby można go było prowadzić od razu, w realiach szkolnej godziny.